ДОЗВІЛ НА ВИКИДИ: ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБЕН ТА ЯК ОТРИМАТИ?

 

Звітування про викиди в атмосферне повітря: як працює рішення для  українських підприємств-забруднювачів – Рубрика

 

Якщо діяльність суб’єкта господарювання пов’язана з викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, то такі підприємства обов’язково мають отримати відповідний дозвіл на викиди.

Автомобільні заправки, котельні, теплові установки, зерносушарки, генератори, фермерські господарства, супермаркети та магазини, лабораторії, державні установи тощо поділяються на 3 групи:

І група – об'єкти, що взяті на державний облік та мають виробництва або устаткування, де необхідно використовувати екологічно безпечні технології та методи управління.

ІІ група – об'єкти, які взяті на державний облік і не мають такого виробництва або устаткування, де необхідно використовувати екологічно безпечні технології та методи управління (елеватори, свинокомплекси, ферми, нафтобаза);

ІІІ група – всі інші об'єкти.

 

У першому випадку дозвіл видається Міндовкіллям на 7 років,

для об’єктів ІІ та ІІІ груп – Департаментом екології та природних ресурсів ЖОДА на 10 років та на необмежений термін відповідно.

 

Щоб отримати дозвіл на викиди, суб’єкт господарювання:

·      подає клопотання про взяття об'єкта на державний облік через вебпортал «Екосистема»;

·      готує документи, в яких обґрунтовуються обсяги викидів;

·      інформує громадськість про намір одержати дозвіл на викиди шляхом опублікування в місцевих друкованих ЗМІ повідомлення про намір отримати дозвіл;

·      протягом трьох робочих днів після опублікування подає відповідне повідомлення в електронній формі до ОДА та органу місцевого самоврядування, на території яких розташовано об’єкт, а також до Міндовкілля;

·      через місяць ОДА направляє підприємству і Департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації лист-повідомлення про наявність або відсутність зауважень громадськості щодо видачі дозволу.

Потім суб’єкт господарювання звертається до Департаменту екології та природних ресурсів ЖОДА через Житомирський ЦНАП з наступним пакетом документів:

1.      заява про видачу дозволу на викиди;

2.      документи, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин (письмова та електронна форма);

3.      відомості, що підтверджують факт та дату опублікування в місцевих друкованих ЗМІ повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди;

4.      відомості щодо наявності висновку з оцінки впливу на довкілля;

5.      повідомлення Житомирської ОДА про наявність або відсутність зауважень громадськості щодо видачі суб’єкту господарювання дозволу на викиди.

ЦНАП передає документи Департаменту екології та природних ресурсів ОДА, який упродовж 20 робочих днів їх опрацьовує і видає дозвіл на викиди або відмову.

 

З поточного року і надалі суб’єкти господарювання не пізніше 31 березня мають подавати Департаменту звіти про дотримання умов дозволів на викиди.

Якщо ж підприємство немає дозволу або ж його порушує, то у цьому випадку передбачена відповідальність, а точніше штраф – від 7570 до 12112 гривень.